تبلیغات
مطالب اینترنتی - مطالب تیر 1396
 
مطالب اینترنتی



مفیدستان:

وقتی ضیا موحد از سفسطه گران میگوید منطق و تعهد به فلسفه را بیاموزیم

در هر دوره کسانی یافت می شوند که از فلسفه در جایگاه سفسطه سود می برند, یا به راه هایی بسیار غیرعادی می روند قدما برای توصیف منظور چنین کسانی از اصطلاح خالف تعرف یا همان مخالفت کن تا مشهور شوی استفاده می کردند

من این توصیف را ناکافی می دانم. چه بسیاری از ایشان با جدیت به عقاید خویش پایبند هستند و حتی نظراتشان را در فرم های منظمی ارائه می کنند. در حقیقت آنچه فلسفه قاره ای یا اروپای متصل را از فلسفه تحلیلی جدا می کند «توجیه» است. هر چه ما در فلسفه تحلیلی استدلالی هستیم و می کوشیم مباحث مان دایر بر توجیه باشد، آنها کمتر به تقویت وجوه استدلالی کار خود علاقه نشان می دهند. «پل استون» فلاسفه را از منظر توجه به استدلال دسته بندی کرده و عقیده دارد بار استدلالی فلسفه اروپایی متصل کمتر است. البته ما می توانیم برای رصدکردن سفسطه ها از ابزار منطق استفاده کنیم؛ در حیطه «فرمالوژی» (صورت شناسی) مشکلی وجود ندارد. مثلا تعریف کامپیوتر به سادگی همان مهندسی برق به علاوه منطق است. جایگاه چنین پدیده ای از لحاظ علمی و تکنولوژیکی بسیار محفوظ است. اصولا پدیده های کاملا صوری به ندرت گرفتار مغالطه می شوند، ولی در حوزه عمومی باید از گفتار «این فرمالوژی» (غیرصوری) استفاده کرد. اساسا «این فرمالوژی» برای تبیین حوزه هایی بنیان می شود که احتمال مغالطه در آنها بالا می رود. ما می دانیم مردم از نوعی استدلال غیر صوری استفاده می کنند؛ به همین خاطر گفته می شود اگر کسی به مطالعه منطق ریاضی بپردازد تا خوب استدلال کند عمر خویش را تلف کرده است. اما کاربرد منطق «این فرمالوژی» یا غیرصوری این است که نشان می دهد منطق شهودی مردم چگونه کار می کند، به چه صورت به مغالطه می افتد و اساسا چگونه است که در گفت وگوهای عمومی مردم مغالطات یکدیگر را درک می کنند. کاربرد دیگر این گرایش، تدقیق در نوشته های فلاسفه است. بدین صورت که پاراگراف هایی از یک مقاله یا کتاب انتخاب می شوند تا بدانیم از چه استدلالی استفاده کرده اند یا دچار چه اِشکالی هستند. بدین ترتیب می توانیم روی فلاسفه ای که به استدلال و توجیه اهمیت کمتری داده اند تحقیق کنیم. این فعالیت ها بدین منظور انجام می شوند که ما از تعهد فلسفه دور نشویم.

منطق در ایران

در دوره ای، یعنی تا قرن هفتم منطق در ایران بسیار شکوفا بود. پس از آن مباحث منطقی به واسطه ترجمه های لاتین به اروپا رفت. من مقاله ای دارم که در آن نشان می دهم چهار فرمول که در مطالعات منطق موجهات به «بارکن» و «بوریک» نسبت داده شده در حقیقت از کشفیات «ابن سینا» بوده است. این نمونه ها نشان می دهد که ما تا چه پایه درخشان و دقیق بوده ایم. ولی فلسفه ما رفته رفته عرفان زده و طبعا از بار منطقی اش کاسته شد. فضایی که در ایران حاکم بود موجب شد منطق رو به ضعف و زوال بگذارد. در این زمینه تقصیر چندانی هم متوجه مردم ایران نیست. بعد از انقلاب نخستین کنگره بین المللی در ایران و تأسیس یک مدرسه منطق باعث شد بار دیگر ایرانیان فرصت کنند درباره منطق مطالعات بیشتری داشته باشند. کتاب مرحوم مصاحب در منطق جدید بسیار پیچیده بود و می توان گفت برای یک نوآموز راهی سربالا و سخت محسوب می شد. من کتابی ساده در منطق جدید نوشتم و همکارانم کارهای مشابهی کردند. هم اکنون دانشجویان و اساتید منطق ریاضی ما در حال سهیم شدن در منطق قرن بیستم هستند. مقالاتی که من و همکارانم می نویسیم در مهم ترین نشریه های جهان چاپ می شود و در همین مدت کم استعدادهای فراوانی کشف شده است. هنوز در زمینه منطق فلسفی کم کار هستیم؛ ولی می توانیم با سرمایه گذاری بیشتر و جذب دانشجو در این رشته نیز توفیقاتی به دست آوریم.

ضیا موحد



لینک منبع

بازنشر: مفیدستان

مطلب وقتی ضیا موحد از سفسطه گران میگوید/منطق و تعهد به فلسفه را بیاموزیم در سایت مفیدستان
برای دریافت مطالب مفید به سایت مفیدستان مراجعه فرمایید.


لینک منبع و پست :وقتی ضیا موحد از سفسطه گران میگوید/منطق و تعهد به فلسفه را بیاموزیم
http://mofidestan.ir/%d9%88%d9%82%d8%aa%db%8c-%d8%b6%db%8c%d8%a7-%d9%85%d9%88%d8%ad%d8%af-%d8%a7%d8%b2-%d8%b3%d9%81%d8%b3%d8%b7%d9%87-%da%af%d8%b1%d8%a7%d9%86-%d9%85%db%8c%da%af%d9%88%db%8c%d8%af%d9%85%d9%86%d8%b7%d9%82/



نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :



مفیدستان:

مجله پنجره خلاقیت: تعداد زیادی از مدیران کسب و کار، روش اشتباهی برای بازاریابی رسانه ای در نظر گرفته اند. آنها فقط شنیده اند که باید در رسانه های اجتماعی فعال باشند اما نمی دانند این کار مستلزم چه شرایطی است. بازاریابی رسانه ای باید تاثیرگذار و قابل اجرا باشد اگر به شکل درستی اجرا شود می تواند منجر به تعادل هر نوع کسب و کاری شود. اگر از روش های سنتی مانند تبلیغات تلویزیونی و رادیویی و چاپ آگهی استفاده کنید یا پیامتان را به مخاطبان نادرست انتقال دهید، حداقل نتیجه ممکن را به دست می آورید.

من با شش کارآفرین صحبت کردم و فهرستی از «بایدها»یی که به شما کمک می کند بازاریابی رسانه ای موفقی داشته باشید را برایتان تهیه کرده ام.

4 کار ضروری برای راه اندازی یک تجارت موفق در شبکه های اجتماعی

۱٫ برای یادگیری عملکرد رسانه های اجتماعی وقت بگذارید

نکات زیادی در مورد بازاریابی رسانه ای وجود دارد که شما می توانید به صورت رایگان و آنلاین از آنها استفاده کنید (البته سایت هایی وجود دارند که برای کلاس های آنلاین خود از شما هزینه دریافت می کنند) اگر برای این کار وقت بگذارید، می بینید که خیلی پیچیده نیست.

چارلز کامبلی، مدیر شرکت مخابراتی «فلاور» می گوید: «با اینکه اصول بازاریابی رسانه ای تقریبا برای تمام کسب و کارها یکسان است، شما باید برای یادگیری نکاتی که مناسب کسب و کار خاص شما است، وقت بگذارید تا بتوانید باعث جلب توجه مشتری هایتان شوید. ابتدا از تمام منابعی که در دسترستان است استفاده کنید، سپس می توانید به دنبال جزییات مد نظرتان باشید.»

۲٫ به خواسته های مشتری ها گوش کنید.

رایان کوچل، معاون رییس شرکت بازاریابی «ای.بی.او.دی.او» (برند سس ها و غذاهای تند و ادویه دار): «تنها راهی که بتوانید خواسته های مشتری ها را درک کنید این است که به حرف هایشان گوش دهید. خیلی مهم است که از رسانه های اجتماعی برای شنیدن نظرات مشتری ها درباره خدماتتان استفاده کنید، زیرا این روزها مردم برای ارائه نظراتشان از شبکه های اجتماعی بیشتر از تلفن و ای میل استفاده می کنند.»

یاد بگیرید به مخاطبانتان گوش کنید زیرا اطلاعات ارزشمندی به دست می آورید.

۳٫ از سیستم خودکار اطلاع رسانی استفاده کنید.

از سیستم های خودکار اطلاع رسانی استفاده کنید و مراقب باشید. با تبلیغات بیش از حد مخاطبان را کلافه نکنید، زیرا این کار سریع ترین راه برای از دست دادن همه آنهاست. شما باید از این طریق با مخاطبان ارتباط برقرار کنید و اطلاعات مفید و ارزشمندی را در اختیارشان قرار دهید. به این ترتیب شما پشتیبان های برندتان را افزایش می دهید و باعث افزایش فروشتان می شوید.

دنبل موراک از شرکت «استریت سا»: «اگر کارمندان تمام وقت برای ساماندهی شبکه های اجتماعی برندتان فعال هستند، نرم افزارهای زیادی مانند «هوت سوییت» برای خودکار کردن فعالیت شبکه های اجتماعی وجود دارد. این نرم افزار رایگان است و باعث افزایش تاثیرگذاری شما می شود. شما می توانید پست های شبکه های اجتماعی برندتان را به صورت خودکار برنامه ریزی کنید تا وقت بیشتری برای ارتباط و پاسخگویی به مخاطبانتان داشته باشید.»

4 کار ضروری برای راه اندازی یک تجارت موفق در شبکه های اجتماعی

۴٫ با مخاطبان در ارتباط باشید و خشنودشان کنید.

روی سوردج از بوتیک پیچز: «فعال بودن در رسانه های اجتماعی مسئله مهمی نیست. بلکه شما باید با مخاطبان در ارتباط باشید و باعث شوید که به مشتری های رضایتمند برندتان تبدیل شوند. من مدیران کسب و کارهای کوچک زیادی را دیده ام که روزانه دوبار در شبکه های اجتماعی پست می گذارند و فکر می کنند راه درستی را در پیش گرفته اند. بازاریابی رسانه های به این معنا نیست که فقط در شبکه های اجتماعی پست بگذارید، اگر این روش را انتخاب کنید مهم ترین فرصت ارتباط با مخاطبانتان را از دست می دهید.»

ارتباط با مخاطبان به شما کمک می کند مشکلات کسب و کارتان را که باعث عدم رضایت مشتری می شود، شناسایی کنید و قبل از اینکه آن مشکل از کنترل خارج شود و باعث از دست دادن مشتری ها شود، حلش کنید.

۵٫ لازم نیست در تمام شبکه های اجتماعی فعال باشید.

فعال بودن در تمام شبکه های اجتماعی، تقریبا غیرممکن و بی نتیجه است. من همیشه به برندهای تازه کار توصیه می کنم در ابتدا با دو یا سه شبکه اجتماعی، که مطمئن هستند، شروع کنند و وقتی به محبوبیت بالایی رسیدند، به تفریح با پیشرفت کسب و کارشان از شبکه های اجتماعی دیگر نیز استفاده کنند.

جاسپر هیلاد یکی از مدیران «الف ۹۲۵» به اهمیت استفاده از رسانه هایی که مکمل برند شما هستند، تاکید می کند و می گوید: «ممکن است بازاریابی از طریق پینترست برای بعضی کسب و کارها تاثیرگذار نباشد، اما برای ما فوق العاده بود.

وقتی یک شبکه اجتماعی برای شرکت های حقوقی مناسب نیست، دلیل نمی شود که برای شما هم مناسب نباشد. شما باید در شبکه هایی تمرکز کنید که می دانید مخاطبانتان از آن استفاده می کنند.»

۶٫ عملکرد و نتایجتان را بررسی کنید.

اریک ریتر، بنیانگذار و مدیرعامل دیجیتال نیبر: «اگر نتایج و عملکردتان را بررسی نکنید، بازاریابی رسانه ای موفقی نخواهیدداشت. بسیار مهم است که برای خودتان هدف گذاری کنید و ببینید تلاشتان نتیجه ای دارد یا خیر. با جمع آوری اطلاعات و بررسی آنها، شما می توانید در روش هایتان تغییر ایجاد کنید تا به نتیجه دلخواه برسید.»

اینکه بودجه روزانه شما برای بازاریابی رسانه ای، ده دلار است یا یک عدد شش رقمی، کاملا بی اهمیت است. هدف شما یکسان است. شما فقط باید پیامتان را به مخاطب های درست برسانید و آنها را به ارتباط با شما و کسب و کارتان تشویق کنید.

جاناتان لانگ
مترجم: غزاله رسول زاده



لینک منبع

بازنشر: مفیدستان

مطلب ۶ کار ضروری برای راه اندازی یک تجارت موفق در شبکه های اجتماعی در سایت مفیدستان
برای دریافت مطالب مفید به سایت مفیدستان مراجعه فرمایید.


لینک منبع و پست :۶ کار ضروری برای راه اندازی یک تجارت موفق در شبکه های اجتماعی
http://mofidestan.ir/6-%da%a9%d8%a7%d8%b1-%d8%b6%d8%b1%d9%88%d8%b1%db%8c-%d8%a8%d8%b1%d8%a7%db%8c-%d8%b1%d8%a7%d9%87-%d8%a7%d9%86%d8%af%d8%a7%d8%b2%db%8c-%db%8c%da%a9-%d8%aa%d8%ac%d8%a7%d8%b1%d8%aa-%d9%85%d9%88%d9%81/



نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :



ژن ناجی اجداد انسان عامل آرتروز است


دانش > دانش – همشهری آنلاین:
زمانی که انسان ۱۰۰ هزار سال پیش مهاجرت آرام خود را به خارج از آفریقا آغاز کرد، بذرهای ژنتیکی را به همراه داشت تا بتواند از خود در برابر سرمای کشنده اروپا و آسیا محافظت کند.

براساس گزارش ساینس الرت، همین ژن‌ها اكنون نادانسته به باری از درد برای میلیون‌ها انسان امروزی تبدیل شده‌است. نتایج مطالعه‌ای جدید نشان می‌دهد ژنی كه به اجداد انسان در نجات از سرمای شدید و سرمازدگی كمك كرده‌است، احتمال ابتلا به آرتروز را افزایش می‌دهد.

براساس بررسی‌های محققان دانشگاه استنفورد و هاروارد شكلی از ژن GDF5 كه با رشد استخوان و شكل‌گیری مفاصل در ارتباط است، روی افرادی كه حامل ژن جهش یافته‌ هستند دو تاثیر دارد،‌طول استخوان‌ها را كاهش می‌دهد و شانس ابتلا به آرتروز را افزایش می‌دهد.

در این مطالعه جدید محققان موفق به شناسایی منطقه‌ای تا پیش از این ناشناخته در دی‌ان‌دی دربرگیرنده ژن GDF5 شدند. در این منطقه كه GROW1 نام دارد،‌ محققان تغییرات نوكلئوتیدی را یافته‌اند كه در اروپایی‌ها و آسیایی‌ها شایع است اما به ندرت در آفریقا دیده می‌شود.

از این رو دانشمندان احتمال می‌دهند این تغییر ژنتیكی كه در نیمی از اروپایی‌ها و آسیایی‌ها دیده می‌شود، زمانی بروز یافته كه انسان درحدود ۵۰ هزار تا ۱۰۰ هزار سال پیش آفریقا را ترك كرد تا برای مهاجران فواید فیزیولوژیكی به همراه داشته باشد. از آنجایی كه این جهش با هدفی مثبت انتخاب شده، در بدن میلیارد‌ها انسان وجود دارد و اگرچه احتمال ابتلا به آرتروز را در افراد درحد كمی افزایش می‌دهد، اما مسئول ابتلای میلیون ها مورد آرتروز در سرتاسر جهان است.

محققان احتمال می‌دهند بدنی متراكم‌تر با استخوان‌های كوتاه‌تر خطر شكستگی استخوان‌ها و آسیب‌دیدگی‌های شدید را كاهش می‌داده‌است و فواید چنین استحكامی در آن دوران بسیار بیشتر از درد و ضعف مفاصل بوده‌است. این ویژگی همچنین از شدت خطراتی كه آب و هوای به شدت سرد برای بدن به همراه دارد نیز می‌كاسته‌است از این رو در دورانی وارد ژنتیك انسان شده‌است كه او برای مهاجرت از میان سرزمین‌های به شدت سرد و منجمد و بقا به آن نیاز داشته‌است.



لینک منبع

بازنشر: مفیدستان

مطلب ژن ناجی اجداد انسان عامل آرتروز است در سایت مفیدستان
برای دریافت مطالب مفید به سایت مفیدستان مراجعه فرمایید.


لینک منبع و پست :ژن ناجی اجداد انسان عامل آرتروز است
http://mofidestan.ir/%da%98%d9%86-%d9%86%d8%a7%d8%ac%db%8c-%d8%a7%d8%ac%d8%af%d8%a7%d8%af-%d8%a7%d9%86%d8%b3%d8%a7%d9%86-%d8%b9%d8%a7%d9%85%d9%84-%d8%a2%d8%b1%d8%aa%d8%b1%d9%88%d8%b2-%d8%a7%d8%b3%d8%aa/



نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :



مفیدستان:

سیم هدفون، وسیله‌ای که تاکنون چندین بار با آن گریبان‌‌گیر شده‌ایم و به کلی اعصابمان را در هم ریخته است. به همان مقدار که هدفون‌ها در زندگی امروزی تاثیر گذار و مفید هستند، به همان میزان نیز می‌توانند ناراحت کننده و وقت‌گیر باشند. افراد زیادی تاکنون سعی کرده‌اند تا بتوانند از شر این سیم‌ها خلاص شوند و برخی تا میزان زیادی هم موفق بوده‌اند…

کیف جادویی برای رهایی از گره خوردن سیم‌ هدفوناختصاصی «تابناک با تو»؛ گره خوردن سیم‌ها به ویژه سیم هدفون، مشکلی است که بسیاری از ما درگیر آن هستیم. راهکارهای زیادی برای رها شدن از این مشکل، پیشنهاد شده است، اما امروز ما برای شما ایده‌ی جالب و متفاوتی داریم؛ دوخت کیفی جادویی برای رهایی از گره خوردن سیم‌ها.

برای آشنایی با مراحل دوخت این کیف جالب و بامزه، با ما همراه باشید.

وسایل مورد نیاز:

پارچه‌ی نمدی در دو رنگ دلخواه

دکمه قابلمه‌ای

نخ و سوزن

الگو

قیچی

آموزش تصویری دوخت:

برای دوخت کیف جادویی، به این الگوها نیاز داریم

برای دوخت کیف جادویی، به این الگوها نیاز داریم

الگوها را روی پارچه به تعدادی که در شکل نشان داده شده است، پیاده می‌کنیم

الگوها را روی پارچه به تعدادی که در شکل نشان داده شده است، پیاده می‌کنیم

دور بخشی که به عنوان جیب مورد استفاده قرار می‌گیرد را دوخت دندان موشی می‌زنیم

دور بخشی که به عنوان جیب مورد استفاده قرار می‌گیرد را دوخت دندان موشی می‌زنیم

قسمت بالایی جیب را روی قسمت تنه دوخت می‌زنیم

قسمت بالایی جیب را روی قسمت تنه دوخت می‌زنیم

چشم و بینی عروسک را با استفاده از دوخت یا هر وسیله‌ی دلخواه دیگری، رسم می‌کنیم

چشم و بینی عروسک را با استفاده از دوخت یا هر وسیله‌ی دلخواه دیگری، رسم می‌کنیم

دو بخش هر گوش را روی هم قرار داده و دوخت می‌زنیم

دو بخش هر گوش را روی هم قرار داده و دوخت می‌زنیم

بخش دوم تنه را برداشته و برش‌هایی در محل گوش و دست ایجاد می‌کنیم و گوش‌ها و دست‌ها را در محل برش‌ها قرار داده و از قسمت پشت، دوخت می‌زنیم

بخش دوم تنه را برداشته و برش‌هایی در محل گوش و دست ایجاد می‌کنیم و گوش‌ها و دست‌ها را در محل برش‌ها قرار داده و از قسمت پشت، دوخت می‌زنیم

دو قسمت تنه را روی هم قرار داده و دوردوزی می‌کنیم

دو قسمت تنه را روی هم قرار داده و دوردوزی می‌کنیم

بخش انتهایی جیب عروسک را به وسیله‌ی دوخت دکمه قابلمه‌ای به تنه وصل می‌کنیم

بخش انتهایی جیب عروسک را به وسیله‌ی دوخت دکمه قابلمه‌ای به تنه وصل می‌کنیم

سیم را به دور  عروسک می‌پیچیم

سیم را به دور عروسک می‌پیچیم

کیف جادویی ما آماده است

کیف جادویی ما آماده است

منبع: instructables



لینک منبع

بازنشر: مفیدستان

مطلب کیف جادویی برای رهایی از گره خوردن سیم‌ هدفون در سایت مفیدستان
برای دریافت مطالب مفید به سایت مفیدستان مراجعه فرمایید.


لینک منبع و پست :کیف جادویی برای رهایی از گره خوردن سیم‌ هدفون
http://mofidestan.ir/%da%a9%db%8c%d9%81-%d8%ac%d8%a7%d8%af%d9%88%db%8c%db%8c-%d8%a8%d8%b1%d8%a7%db%8c-%d8%b1%d9%87%d8%a7%db%8c%db%8c-%d8%a7%d8%b2-%da%af%d8%b1%d9%87-%d8%ae%d9%88%d8%b1%d8%af%d9%86-%d8%b3%db%8c%d9%85/



نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :



مفیدستان:

مناسب ترین نور برای میز غذاخوری , کاربری دکوراسیون غذاخوری متفاوت است و با توجه به هدفی که دارد، نیازهای متفاوتی هم دارد.

مناسب ترین نور برای میز غذاخوری

مناسب ترین نور برای میز غذاخوری , در دکوراسیون غذاخوری منزل ما نور کم است و می خواهیم نورپردازی آن را اصلاح کنیم.
با توجه به کاربرد ویژه این فضا یعنی صرف غذا، روشنایی مناسب برای میز ناهار خوری چیست؟

بله درست است، همانطور که ذکر شد کاربری دکوراسیون غذاخوری متفاوت است
و با توجه به هدفی که دارد، نیازهای متفاوتی هم دارد.
صرف غذا و گپ و گفت در حین آن در فضای غذاخوری حرف اول را می زند.
با توجه به آن نکته نورپردازی مناسب باید معطوف به روشن کردن بالای میز غذاخوری باشد.

استفاده از لوستری که تا ارتفاع نسبتا پایین تری از سطح زمین را روشن می کند برای دکوراسیون ناهارخوری پیشنهاد می شود.
دقت داشته باشید که تعداد لامپ و نور به صورتی باشد که بتواند روشنایی کافی را به ظروف خوش آب و رنگ غذا برساند.
می توانید از آباژورهای پایه بلند و خمیده هم برای نورپردازی غذاخوری استفاده کنید.

مناسب ترین نور برای میز غذاخوری

می توانید از آباژورهای پایه بلند و خمیده هم برای نورپردازی غذاخوری استفاده کنید

همچنین تعدادی لامپ با آویز بلند برای میز ناهارخوری مناسب هستند.
این نکته را فراموش نکنید که برای انتخاب هر نوع روشنایی اعم از لوستر، آباژور و … سبک دکوراسیون منزل را مد نظر قرار دهید.

مناسب ترین نور برای میز غذاخوری

تعدادی لامپ با آویز بلند برای میز ناهارخوری مناسب هستند

چیدانه

مناسب ترین نور برای میز غذاخوری



لینک منبع

بازنشر: مفیدستان

مطلب مناسب ترین نور برای میز غذاخوری در سایت مفیدستان
برای دریافت مطالب مفید به سایت مفیدستان مراجعه فرمایید.


لینک منبع و پست :مناسب ترین نور برای میز غذاخوری
http://mofidestan.ir/%d9%85%d9%86%d8%a7%d8%b3%d8%a8-%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86-%d9%86%d9%88%d8%b1-%d8%a8%d8%b1%d8%a7%db%8c-%d9%85%db%8c%d8%b2-%d8%ba%d8%b0%d8%a7%d8%ae%d9%88%d8%b1%db%8c/



نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :


درباره وبلاگ



مدیر وبلاگ : نویسنده
نویسندگان
آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :